eBox.no - Customer Service

Free Shipping on orders over 50$

Support informasjon
Det er viktig for oss at du skal bli så fornøyd som mulig med din eBox datamaskin, vi har derfor lagt opp våre supportsider slik at du vil få all nødvendig informasjon og støtte for å komme videre.
Sidene inneholder generell informasjon om vår tekniske support, de seneste driverene, et brukerforum, og en FAQ med de mest stilte spørsmål.
Vi har også eget verksted som sikrer deg en kvalifisert og rask behandling, om du skulle ha behov for dette.
Alle kunder vil ved kjøp av nytt utstyr motta en egen unik produktnøkkel. Denne produktnøkkelen brukes ved innlogging og henvendelser på supportsidene. Om du mistet din produktnøkkel kontakt oss på support@ebox.no

 

 

 

Hvor leverer eBox.no?
eBox.no leverer til fastlands-Norge, Svalbard, norske militære baser i utlandet og andre norske territorier. Har du spørsmål om levering utenom fastlands-Norge, kontakt salgsavdelingen på salg@ebox.no.

Hvor raskt leveres varene og hvordan sporer jeg forsendelsen?
Lagervarer sendes normalt i løpet av et par dager. Vi forsøker naturligvis å sende snarest mulig, men dette avhenger av sesong, bestillingstidspunkt og lignende. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk Ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør naturligvis når vi kan plukke, pakke og sende din ordre.
Hvis vi er utsolgt for varene, får du oppgitt ny dato for når varene kommer inn til oss på en oppdatert ordrebekreftelse. Husk at det normalt tar en dag fra denne dato til varene blir klargjort for forsendelse. Legg også merke til at du kan ha en annen dato på din ordrebekreftelse enn det som vises på web, siden vi tildeler utsolgte varer etterhvert som vi mottar bestillinger.
Når varene er klargjort for forsendelse fra vår fabrikk, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke Pakkesporing slik at du slipper å kontakte oss for å finne ut hvor pakken er.
eBox Ambition bygges når du bestiller, derfor kan det ta opptil en uke for fabrikken å ferdigstille maskinen og kvalitetssikre den slik at du får et solid og godt produkt. eBox benytter mangeårig erfaring i prosessen bak kvalitetsikringen av produktene og tilstreber helt feilfrie datamaskiner med lang garanti.
Hvilke fraktmåter kan jeg velge mellom?
eBox tilbyr kun levering via Postens Servicepakke, men ved spesielle behov kan du avtale andre betingelser med vår salgsavdeling. Husk å bruke korrekt adresse og postnummer på leveringsadressen din. Du får kun opp de alternativene som passer for leveringsadressen og ordren din. Estimerte fraktkostnader for ulike fraktmåter vises også nederst i handlevognen.
Servicepakke dekker hele Norge og har en kvalitet, hastighet og pris som dekker de flestes fraktbehov. Pakken er normalt fremme en-tre dager etter avsendelse. Til Nord-Norge eller avsidesliggende steder kan det ta to-tre dager ekstra. For mer informasjon, se www.posten.no, velg "Fremsendingstid" og følg anvisningene på skjermen.
Hvor mye koster frakten?
Fraktkostnaden er normalt fra ca kr 135,- for små kolli og følger postens satser for servicepakke.
eBox.no belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåten du velger og vekt/volum på bestillingen. Estimert fraktpris vises nederst i handlevognen, og du ser også fraktprisen for ulike fraktmåter på din bestilling i kassen. Det er ingen skjulte kostnader når du handler hos eBox.no.
Bedriftskunder kan kontakte vår vår salgsavdeling for mer informasjon og avtale om andre forsendelsesmåter.
Avbestilling av ordre.
Om du skulle angre på ditt kjøp innen varen er levert er dette fullt mulig i henhold til angrefristloven. Du vil da ikke bli belastet for varen. Om du har betalt med kredittkort vil beløpet bli kreditert ditt kort. Det kan påløpe et par dager før beløpet er disponibelt i kortet avhengig av hvilken bank som har utstedt kortet.
Ønsker du å returnere en vare i henhold til angrefristloven (innen 14 dager fra mottagelse) er dette fullt mulig og pengene vil bli refundert dersom retur er utført korrekt.
Husk at for ordre under 300kr gjelder ikke angreretten.
Dersom det gjelder avbestilling av en skreddersydd eBox PC vil det kunne påløpe et gebyr for å dekke ekstrakostnader vi eventuelt har ved tilvirking av PCen. Dette gebyret er i størrelsesorden Kr 1.500.- til 2.500.-
Ved uavhentede leveranser/pakker vil kjøperen ilegges 2,5% av varens pris minimum 150 kroner i gebyr for uavhentet vare samt porto for begge veier. Dette er nødvendig for å dekke våre kostnader i forbindelse med slike brudd på avtale, og evnen til å holde kvalitet overfor våre øvrige kunder.
Er pakken forsikret under transport?
Nei, men eBox.no kan forsikrer pakken slik at du er dekket dersom den forsvinner eller skades på vei til deg. Forsikringens kostnad legges til i oppkravsgebyr.
Mangler eller feil på forsendelsen
Hvis du mangler en vare i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig for alle parter.
Send en e-post til support@ebox.no. Denne e-posten må inneholde følgende informasjon:
Kundenummer
Ordrenummer
Varenummer på vare som mangler

Er det mangel eller feil levert vare i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen. Send oss en mail eller ring. Beskriv hva som mangler ved varen eller hvilken vare du har mottatt som er feil. Du vil motta en mail som bekrefter feilleveringen. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen som skal sendes tilbake, så vil vi bytte den så fort vi mottar den.
Du vil så motta informasjon for hvordan problemet skal bli rettet så fort som mulig. Ønsker du ytterligere informasjon rundt dette kan du kontakte vårt kundesenter.
Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på Posten. Du får der et skadeskjema som må fylles ut. For nærmere informasjon rundt dette, kan du ta kontakt med Postens kundeservice på kundeservice@posten.no eller telefon 810 00 710.
Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.